torsdag 11. oktober 2012

Da har prosjekt spansk startet. Jeg hadde min første leksjon i går, og skal nå ha tre timer hver dag i 2 uker, så får vi se om det gir litt resultater. De har i hvertfall lovet at jeg skal overleve i Chile etter kurset, så det er jo lovende.
Vi er bare tre stk på kurs, så det er intimt og lærerikt. Ingen muligheter til å snike seg unna direkte spørsmål! Læreren vi hadde i går, snakket godt engelsk også, så det gjorde jo ting ganske enkelt. Det var bare å stoppe opp og spørre når det var noe man ikke forsto. I dag derimot er det en annen, og hun snakker vistnok ikke engelsk i det hele tatt. Dette kan jo bli spennede. Enten får man en bratt lærekurve, ellers så sitter man igjen uten å skjønne noen ting.. .vi får se hva utfallet blir for min del.

Ellers så er det ikke så mye som har skjedd siden sist. Driver fortsatt på å vaske leilighet... Det føles som om det er noe som burde gjøres med høy intensitet helt til jeg må flytte igjen om 2 måneder... Makan til møkkete plass skal du lete lenge etter. Men nå begynner det heldigvis å hjelpe.

Fremdeles er det deilig vær, vi ser ikke så mye til sola egentlig, men det er god temperatur midt på dagen, selv om det er en del vind. Inne derimot er det svinkaldt... hehehe... da er det nå bare å kle på seg, men små forfrosne nordmenn er nå vant til å kle på seg når man går ut, og kle av seg når man kommer inn igjen... ikke motsatt :) jaja det er mye en skal lære...

Noe annet som er ganske uvant fra hjemme, er det faktum at jeg må slå på varmtvannet via en sikring ca 20 min før jeg faktisk trenger varmtvann... Det har medført flere kalde dusjer gitt.... men jeg lærer, og det er stadig lengre mellom de kalde dusjene :)

1 kommentar:

  1. Du blir nok snart en racer i spansk skal du se.

    Du får se positivt på det, du har i alle fall vann.Nydelig høstvær i Melsomvik om dagen, så lenge det varer. De truer med snø nå helt ned til 200 m. Ellers alt bra her hjemme.

    Klem fra mamma.

    SvarSlett