tirsdag 18. juni 2013

Ut på tur igjen

Chileferden fikk en brå avslutning med sykdom og hjemreise, men nå er reiseskoa tilbake på bena, og jeg er på farta igjen.
Denne gangen er det Europa som skal bli litt utrygg under mine ekspedisjoner.
Jeg reiste hjemmefra i dag tidlig, og satt meg på båten til Danmark. Det er fortsatt pyton kjedelig å ta ferje, men det må nå til... Alternativet er å kjøre rundt, og ikke så moro det heller.

Dagen i dag har gått veldig bra, sola skinner, og det har bare blitt varmere og varmere jo lenger sør jeg har kommet... tror det viste 34 grader på det meste før sola gikk ned, og det nærmet seg litt mer levelige temperaturer ute

det skulle vise seg at det ikke bare var lett å få ett sted å sove. Tenkte å holde meg unna hotellene som ligger på motorveien, da de erfaringsmessig er ganske dyre. Så da er det bare å ta av og finne ett tettsted. Første forsøk plotta inn på gpsen, men det viste seg å være stengt. En tysker pekte og forklarte... joda.. skjønte at det var stengt.. Tror faktisk det var nedlagt. men med min tysk, så er det ikke så godt å vite hva han prøvde å fortelle.

forsøk nr 2, var nok en stengt dør. Men da var det bare 100 meter til neste dør, og der slapp jeg inn. Dama i resepsjonen var litt bekymra for hvor mange jeg var, men jeg ser ikke helt hva hun var så bekymra for, for jeg har fått rom i toppetasjen, med en dobbeltseng og en ekstraseng... så i natt kan jeg sove masse :D Ikke det mest luksuriøse hotellet jeg har vært på, men rent og pent i hvertfall. http://www.hotel-linden.de/

I morgen er det å sette seg i bilen igjen, og se hvor langt jeg kommer da. Planen er minst 7 timer bak rattet, og så får vi se hvor jeg ender opp i morgen kveld :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar