onsdag 19. juni 2013

Nok en dag på veien

Ut på tur aldri sur. Spratt ut av senga i 8 tiden i dag, etter at jeg drømte at skulle på jobb og hadde forsovet meg... brukte derfor noen sekunder etter at jeg åpna øya, for å i det hele tatt skjønne hvor jeg var. Fikk meg frokost med tysk betongbrød. Jammen godt jeg bare tok en skive, for dette var tungt fordøylig.. ble stappmett :)

Veien i dag ble litt uventet sightseeing rundt på den tyske landsbygda. Motorveien var nemlig plutselig stengt, så da var det bare å henge på trafikken i skikkelig sneglefart... GPSen skjønner jo ikke at veien er stengt, og at den må finne en ANNEN rute.. Neida.... "snu når det er mulig"... men det hjelper jo ikke. Godt det ikke var midt på natta og ingen trafikk, for det var tydeligvis mange andre som visste hvor vi skulle. Måtte vel gjennom 2 eller 3 bitte små tettsteder, og noen mil i ingenmannsland, før jeg plutselig var på motorvei igjen. Men denne gangen var nesa vendt nordover... fillærn... dette må jo være feil.... oouæææh.... Hva nå da???? Men GPSen har tydeligvis litt peiling, for jeg var snart rettvendt igjen, og resten av dagen gikk helt fint. Litt mer trafikk enn i går, men helt greit. Det var jo bare forbi de store byene at det gikk litt sakte en stund.

Når det igjen ble tid for å finne ett sted å sove for natten, plotta jeg inn nærmeste campingplass (juhu). Ble geleida inn i ingenmannsland igjen, og veien ble bare smalere og smalere, før GPSen mente jeg hadde passert, og var klar for å sende meg ut på motorveien igjen for videre kjøring sørover... Soving er tydeligvis oppskrytt...

Okei... er plassen så liten at den ikke syns når jeg tilsyelatende skal vite hvor den er, er det kanskje ikke så mye å satse på.... Men på min leit, finner jeg ett forholdsvis billig hotell. Her er det spart på absolutt alt. Rommet er ett lite bøttekott, do og dusj finner man på gangen. Jeje... funker greit for ei natt. Skal jo videre i morgen igjen :) Og i morgen møter jeg på Carlos :D


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar